menangiss

24/01/2011 , 
aku menangiss sampai bengkak mata akuu .
menangiss sebab kena terkam dengan kucing .
atau lebih dikenali sebagai "BLACK" . 
ni lah black ;
1st time wokk kena terkam macam tuh ,
bergelut kot dengan dea . 
if korang kat tempat aku pun , korang mesti takut nyee . 
sebab time kena tuh , aku tak tao nak buad ape .
dea punyee cengkam kat kaki aku , 
dengan gigit dea lagi . 
huhh . nasewb baek aku ketuk pale dea, baru lah dea nak lepaskan aku .
if x , mesti lagi teruk aku kena ngan black niee. 


time aku kena tuh tade sape kat uma . 
so dengan menahan sakit pluss air mata aku berjuraijurai
aku lap darah yang mengalir kat kaki aku guna kaen black  . 
berderaiderai airmata aku kua .
"mak , sakit~ " . . 
tahan punye tahan , amin and kak ana pun .balik .
then diikuti oleh abang and kak yuu .
dorang bersihkan kaki aku guna dettol , aduuuhhhhhhh !


pedihh gylaa . 
 mao tak nye aku melalak time dorang bersihkan kaki aku time tu .
pastu abang bersihkan darah kat tapak kaki aku . 
duk mengelak2 , abang say lah ko sakit ker ?
then aku jawab , tak lahh . geli ;D
*act , aku memang geli kat tapak kaki . 
iff tapak kaki aku gatal , aku lebih senang garu guna benda laen selain tangan aku .
hhaha , macam vuduss jep .


then abang ajak p hospital , mula mula aku tanak .
tapi lepass dorang takutkan aku dengan nanah n bengkak2 aku pun pergi lah ;D
*kantoi takut p sepital . padahal tahun 2009 , sepital lah rumah aku . 
haha. 


nak turun tangga , nauzubillah . !
tahan jer lah pedih + kebass yang melanda kat kaki aku nie.
sampai jer kat sepital , isi borang , tunggu turn .
sambil tunggu aku bacalah pe yang tertera kat dalam skrin tb tuh .
ayatnya berbunyi begini ; 


sabda Rasullullah s.a.w. ; barangsiapa yang meminta keningnya atau diminta keningnyaa dicukur , 
atau mengubah ciptaan Allah atau minta diubah , yang memasang tatuu atau diminta 
dipasangkan tatoo ke atas badannya , maka akan dilaknat oleh Allah SWT .


perghh , takut akuu . . dalam takuttakut , aku tahan sakit and tengok kaki aku .
ade kua darah , tapi cikit2 jelahh , sebab da bnyk kua masa kat uma unn .
urr , p toilet ngan kak ayuu , mek tisu . lapp ;)


keluar jer toilet , kak yuu ajak timbang , aku pun juin sekaki .
hahaha , tapi aku tanak gtao berat aku berapa . 
itu sume rahsia oke !


tak lama pastu , tiba lah turn aku "1059"
*sape yang men no ekor tuh mek lahh no nie , ongg kot ! hhaha
=oitt , dose dowhh .


hahaha , masuk jerr dalam bilik . duduk , then doktor tengok kaki aku . 
dea say kena inject , takut ade kuman . and kena "dressing" sekali . 
1st time dulu, time aku duk kat wad . aku engat kan doc suh nurse tuka baju aku .
yelahh , dreesing kan . hhhaha . lastlast , nurse tu terangkan kat aku , 
dressing tuh nak cuci lukaluka jerr . hhaha , tergelak aku . 
tapi time tuh lagi teruk aku kena dressing . kat daging kaki aku plak tuh . 
dea punyee "tenyeh" wa cakap sama luu , tak bole tahan . 
ehh , pe nie . citer masa lalu plak .. 


sambung2 malam tadi punyye . 
kak yuu plak asyik takutkan aku . doc nak potong kaki la . 
hhe . aku yang tengah sakit nie , tergelak .hhaha . sengall ;D


then , doc suh aku p bilik rawatan . nak dressing . 
time dea bersihkan luka aku guna air garam , peeerghh !
pedihh siall !! opss . soe .
kejapkejap tepis tangan nurse tuh .
cian nurse tuh . tak senang dea nak cuci kaki ku ini . 
meleleh lagi air mata aku . haishh , tak tahan sakit rupanya aku nie. 
hhaha . 
*act , aku sendiri baru 1st time tengok darah aku kua bnyk gitu .
aku takut kot tengok darah bnyakbnyak .


selesai dressing , injection time .
ohh , jarum . .kenapa kao kecik sangat ?
hhaha . kecik tapi berbisaa .  ;D
mase dea cucuk takde lah rase sakit, cuma gatalgatal jer.
time dea lepaskan ubat yang ade kat dalam picagari tuh , 
terasa macam ade karen yang tengah sambar tulang aku nie .
GGGRRRRRRR ;'(


sakitsakitsakit . 


da sudah tu , aku and abang wait nak amek ubat . 
kak yuu minta diri nak kua p beli barang wiff her bf . auwauw .
boring gyla time nak wait ubat . 
dala 20 minit wait , name aku dipanggil . abang p then bayar kos perawatan + ubat .
aku pun tatao kena berapa . abang  ,TERIMA KASIH yang tak terhingga 
dalam 10 minit kemudian , abang p kaunter ubat , amek ubat and surat MC aku .
dapat MC 2 hari jerr . 
hhe . bagi aku lama jugakla tuh ;P


samapi jer rumah , kak anna da tido . amin kat dalam bilik .
aku baring then mukak fb aku . 
err , new statuss;




dressing + injection = sangat sakit . 
tengs to Jenggo Kapak and Irdayu Rashid kerana membawa saya ke hospital ;)
tengs jugak to Saiful Nur Ammin and Anna Rashid kerana bersihkan kaki saya ;D



* hhaha , smart lah weyhh ;D
aku suka , aku suka ;)


orang 1st yang suka adalah , fadzhli azmandin .
dea nie memrangkap penolong bos , iaitu abang sepupu aku , Jenggo Kapak .
hahaha . pemilik just kiosk convenience ;D


oke  , berbalik kepada incident yang menimpa aku malam tadii .
sebenarnya da tade daa ;D hahaha .
malam tadi aku ajak amin layan citer hantu . 
lawak tul amin , 1st2 nmpk jer orang pakai baju puteh , terus pandang bawah . hhaha .
*oit kakak , kao pon sama oke . opss , sory .
aku pun sama , 2X5 jer .
hhaha .time tuh aku buad2 tengok jerr .
tak lama pon tengok . aikk ? bukan sebab takut oke , tapi sebab dah mengantuk ;D
off lappy , text jap then tidoo . ZzzZZ. 


kul 4 pagi , aku bangun sebab nak terkucil .
kaki aku sakitt~
redah jer lah , sakit pun sakit lah . janji aku nak cepatcepat p tandass ;)
dam tak tahan kut nak terkucill .
dalam bilik air , bole plak aku terjatuh . nasib baek jatuh kat belah kiri , 
kalau kanan tak ke mampuss aku melalak gara2 luka aku kena airr .
aku gelak sorang2 dalam bilik air . 
then aku masuk bilik ,tengok mayo duk usha atas bantal aku .;D
aku pun buad tatao jer .
da baring tuh , aku terasa ade sumthing kat kaki ku .
tengok mayo duk usha luka aku nie . amboi , prihatin sungguh dea ni .
hhehe , aku tutup luka aku ngan kain batik .
then aku mukak mata , mayo betol2 depan muka aku . 
cehh , dea cium aku kot. hahaha , mayomayo .
macam2 . tiap kali dea nak cium , aku tutup muka aku guna selimut aku .
gelak lagi . haihh , macam2 lah kucing kat uma nie .
aduss , tangan aku yang dea inject malam tadi bengkak kot. 
macammacam lah . ubat yang aku makan tadi punye besa + panjang .
makan ubat ? sudahh semestinya aku makan . nak baek cepat !
bole larilari . hhaha , macam bodoe ;D
okelah , tu jerr yang aku nak share citer ngan korang , aku tulis nie bukan nak cari keburukan kucing , 
tapi sebagai peringatan yang terjadi kat aku selama aku masih hidup ini ;D
sampai sini jer aku tuliss sal "menangis" 
len hari aku citer sal laen plak ;D
oke ? 




p/s ; black , aku dah maafkan kao . aku takkan sesekali pernah bencikan kucing terutama sekali kat kao . sebab aku dari dulu memang sukakan kucing ;D


korangkorang , sayangilah kucing sebagaimana kaorang sayangkan family and bf korang sendiri ;)


salam sayang dari aku ;
dayah _ yayaMUNCET



2 comments:

Unknown said...

mak ai.. ingatkan anjing je gigit owg..
kucing pon ikot join gak ea..hahaha..
takpe2, nurse jg dri ea..
wat dressing kat dri sendri..hihi

Ciik YayaMot said...

kak jojie . . haha .
yupyup , dea gigit dayah .
dressing ? jangan cakap lah , abang yang buad .
then nurse pulakk . sakit ~ haha

follow here (:

:: My History ::

>
Daisypath Anniversary tickers
>
Daisypath Anniversary tickers
>
Daisypath Happy Birthday tickers
Pucca In Love