Apakah aku akan derita?

            Assalamualaikum..... Hyee peeps (:  whats up ? im fine fine jee. Selamat pagii cintaa (: kau adaaa ? Aku da akde daaa, cuma cinta pada Ilahi dan keluargaa jeee. Rindu kat mak ayah & adik adikk akak . Semalam balik KL dengan berbasah kuyup, dan mulalah naik demam tu.. baru baik demam nak demam lagii.. Haishh >.< mulaaalah dengan batuk + sesemeee ~ Tak sukaaa tak sukaaaa~  Doakan saya sihat yee >.<
" untung orang yang ada BF, mesti BF dia worried bout GF dia..  "

           Cinta sangat indah bila kita baru gapai..Macam aku dulu duluu. Indah je segala kata kata yang terpacul kat mulut kau.. Ape yang kita buat sumenyaa maniss je, even gaduh sekalipun. Dulu kau tanak tinggalkan aku, akan sayang aku selalu, akan jaga aku.. but now ? Semuanya bakal berakhir..~ Bak kataa warga emas, jangan suka sangat, t menangiss ..~ (takde kaitan,tapi ni yang terjadi kat aku sekarang ni) Guys, help me untuk redakan hati yang mungkin akan berkecai suatu hari nanti ( mybe dalam masa yang terdekat ni ) aku bukan nak doakan yang aku tak bahagia, tapi nilaah kenyataannya. Tak semua orang bakal kecapi alam bahagia hingga ke akhirnya, meskipun telah lama berkasih kasihan. Aku hanya bahagia bila bersama keluarga.. Dengan adanya mak dan ayah, tu pun dah cukup bahagiakan hati aku. Aku sering dilanda kemurungan sejak sejak si dia menyatakan hasrat hatinyaa. Aku akui yang aku tak cukup kuat dengan kenyataan yang diberikan olehnya. Disebabkan beban asignment dia yang terlalu banyak tambahahan dengan our future yang dia sendiri kata tak mungkin bahagia. Korang rasa laaa ape perasaan korang bila dia kata yang dia menyesal sebab ajak aku couple dalam masa korang rindukan dia sebab da lama tak jumpa/call/ message? Sakit? Kecewa? Berkecai ? Sumenye laa yang boleh memusnahkan minda korang .. Dan apa perasaan korang kalau si dia ajak kawan, even sekang ni korang sedang rindukan dia? Maunyaa aku anggap yang dalam hati dia yang dia dah tak sayangkan aku lagiiii, or dengan kata yang lain dia menaruh kasih dan cinta pada orang lain.. itu hanyalah pendapat aku sajaa. if sdia kata tidak, so tidak laa. Orang lelaki ni, makin meningkat usia dia makin laaa berfikiran macam-macam.. Ntah laaa , myb sebab dorang da rasa punya tanggungjawab kot. hmm, tapi aku sememangnya tak bole nak terima dengan kata-kata dia. Come on laa, terus terang je, cakap yang kau memang tak suka dan sayang aku lagii.. cakappp, aku tunggu saat itu :'( dengan relaa hati .. plisss, hampakan aku sekarang.. aku tak nak lama-lama nanti aku sendiri yang derita, sedangkan sekarang ni hati aku entah kemana, fikiran aku entah kemana. mungkin nasib aku sebegini sebab aku dulu selalu buat orang kan. Takpelaaa, aku da dapat balasan dengan apa yang aku pernah buat. Sekarang, aku nak jadi diri aku macam dulu. Bab yang melukakan hati orang, aku dah buang jauh-jauh. 
Dengan apa yang berlaku ini, semakin membuatkan aku matang untuk kehidupan aku sendiri~ 

Insyaallah, dalam masa yang terdekat ni aku solat istikharah untuk dapatkan petunjuk yang betul....


Jika setelah kamu sudah yakin itu adalah si dia di dalam mimpi pada lewat solat istikharah mu, maka berusahalah sedikit demi sedikit walaupun kamu masih ada rasa malu dikatakan perigi mencari timba.


Sifat malu tidak semestinya sehingga kamu tidak berusaha serta berbuat apa-apa langsung.


Jika tidak kerana memulakan langkah pertama, walau sekerap mana kamu bermimpi akan si dia, tiada usaha, si dia tidak akan tahu bahawa tentang kehadiran kamu dan si dia boleh menjadi jodoh kamu bersama. Itu pun jika setelah kedua-duanya berusaha sebaik-baiknya pada landasan dan cara yang diredhai Allah s.w.t. serta bersolat istikharah juga

Banyaknya berkata-kata motivasi tiada gunanya jika tidak mengamalkannya, melainkan berusaha dan terus berusaha!
 

----------------------------------------------------------------

Usah berubah sekelip mata semata-mata membuta-tuli hanya kerana seseorang yang kamu cintai mahu mencintai mu mengikut citarasanya.


Tetapi berubahlah ke arah kebaikan kerana Allah s.w.t. biarpun sedikit demi sedikit dan tunggulah sehingga seseorang hadir ke dalam hidup mu dan mencintai diri mu seadanya apa ada pada kamu dan diri mu.



----------------------------------------------------------------- Usah kerana khayalan cinta, kita gugur daripada impian mencari cinta yang diperjuangkan. Dan usah kerana penangan cinta juga, pegangan kita yang padu dan jitu lalu mencair dan melarut.


Cinta tidak semestinya dengan bercouple, bertunang atau ia akan berakhir dengan ikatan sebuah perkahwinan. Dan keseluruhannya juga tidak semestinya akan menoktahkan titik akhir kepada sebuah percintaan.


Kesetiaan akan mengikatkan janji kata di dalam bercinta, manakala kecurangan sudah pastinya akan meranapkan segala kemanisan di dalam sesebuah percintaan itu.

Sesebuah perkahwinan akan menjadi indah dan pastinya kebahagiaan akan dinikmati jika cinta terus kekal ada bersama dan senantiasa dijaga rapi.
 

Seandainya aku perlu melangkah sehingga aku lumpuh , aku akan terus melangkah , jika itu yang membawaku kepadamu :')



-baik lelaki ataupun wanita....hargai apa yg ada di depan mata,kita tak boleh jadikan seseorang sempurna spt apa yg kita mahu,tapi kita boleh bentuk dia menjadi lebih baik...kalau main nak tukar2 mcm tukar baju,belum tentu yang lain itu akan kita dpt spt apa yg kita nak...
-----------------------------------------------------------------

PENYESALAN yang membawa keakhir suatu perhubungan bakal menyakitkan hati seseorang itu.. Aku paling tak suka bila aku disayangi atas dasar kasihan. Aku BENCIII ! biarlah sesuatu perhubungan itu atas dasar keikhlasan yang berkekalan. Belajar dan berusahalah dengan memahami sikap dan tatacara pasangan.. Bukan berubah sekejap, then kembali kat asal. Jangan memaksa si dia melakukan perkara yang dia tidak suka.. Jaga kehormatan, maruah dan kesucian dia, bukan merosakkannyaa~ then tinggalkan dia terkapaiii kapaiii.  


:: Kisah aku ni bagaikan drama dan boleh ditulis dan langsung dijadikan novel.. Harap aku bahagia nanti.. Semoga Allah meredhai segala apa jua yang aku lakukan dan merestui orang yang menjadi insan yang menyayangi aku, sentiasa disisi aku dan sentiasa melindungi aku . Amin ya rabbal alaminnn ~ ::


No comments:

follow here (:

:: My History ::

>
Daisypath Anniversary tickers
>
Daisypath Anniversary tickers
>
Daisypath Happy Birthday tickers
Pucca In Love