Memory with you

21/March/2011


Maaf...
Sayang... Maafkan saya akan hal semalam. Tidak patut saya berkata begitu pada awak. Betapa bodohnya saya berkata begitu, tapi maafkanlah saya, saya pun tidak mahu berkata sebegitu. Tidak sanggup untuk kulepaskan orang yang dicintai, tapi ada sesuatu yang seakan memaksa saya berkata sedemikian. Mungkin awak ada rasa sesuatu yang saya sorokkan dari awak, tapi saya nak awak tahu, saya tidak pernah menyorokkan apa2 pun dari awak. Kemana saya pergi, apa yang saya buat, apa yang berlaku, semua saya beritahu, sebab saya tak mahu berjauh dengan awak. Saya nak dekat dengan awak.. Sayang... Saya sangat mencintai awak. Saya tak sanggup berjauhan denganmu sayang. Maafkan saya akan hal semalam, saya terpaksa meluahkannya dan tangiskan air mata. Saya tak tahan akan keserabutan, tapi tak pula tahu akan hal "kenapa" saya begitu. Saya hanya ada awak, untuk bergembira, berkawan, dan macam2 lagi. Hanya awak yang saya ada. Saya tak pernah meluahkan apa2 pada orang lain selain orang yang saya sangat sayangi. Maafkan saya sayang... Saya janji saya tak kan sesekali cakap macam tu lagi.. Terima kasih sebab ada bersama saya semalam. Sayangg awak.. nak p kls dlu.. bye sayang.. 




06/April/2011


The Probs of Wall and Sketch You On Portrait of the Sky.
Why I couldn't post / write something on your wall. I just can comment what was writing on your wall. So I confused and didn't know why you've changed it, perhaps you being afraid for something. So I just want to know why you changed it, will you telling me the real stories? Or there's something else that I still don't know and need to know? I told you already, if you got something serious probs, do not be afraid to telling me, this is because I always thinking of you, every seconds my baby. I love you a lot, I won't turn my back on you. I promise you I would not do that because you're the person that I'm going to be with forever. 5 years are too long to waiting or it could there be more. Even I standing far away from you, that's okay. I just want you to know that I always walk beside you. You know that I care and I know that you care for me too. I am so happy and glad to write this for you, and really wanna say this word "I Love You Sayangs".




29/March/2011


Sayangg... Kamulah Cinta Hatiku.
Saya, Nik Hasif bin Nik Hasbollah membuat pengakuan bahawa sesungguhnya saya tidak menduakan / curang dengan awak, Siti Nurhidayah bte Arifin. Saya sudahpun memilih awak sebagai teman hidup saya dahulu, tetapi disebabkan hal-hal tersebut membuatkan saya terpaksa meninggalkan awak dahulu dan sekarang ianya telahpun diselesaikan.

Pada sekarang ini, saya telahpun mendapat apa yang telah saya kehilangan dahulu, iaitu AWAK. Sekiranya awak masih ragu-ragu akan cintaku padamu, saya tidak salahkan awak. Mungkin disebabkan masalah terdahulu, membuatkan awak selalu berhati-hati untuk meneruskan hidup. Itu tentunya bagus untuk mencapai matlamat hidup. Saya bukanlah lelaki yang inginkan ramai wanita untuk menemani hidup saya, seorang sudah cukup. Dari mula saya berhubungan dengan awak, saya akan abaikan perempuan lain. Saya tidak akan sesekali menegur wanita itu tanpa kerja / hal yang penting. Bukan kata saya ni baik, tapi saya tidak mahu orang lain salah sangka dan saya mahu menjaga hubungan kita dengan sebaik-baiknya hingga hujung nyawa. Sebab itulah, kadang-kadang saya mahu awak faham KENAPA saya tidak benarkan awak berhubung dengan lelaki lain dan terlalu kerap meluangkan masa dengan laman sosial seperti Facebook & Skype. Saya tidak salahkan awak untuk mempercayai saya 100%, tetapi saya hanya mahu awak ketahui bahawa saya mencintai awak sejujurnya dan tidak pernah bermain kayu tiga. Dan saya disini, tidak pernah merasa jemu / bosan akan dirimu sayangku. Tidak pernah pula terlintas di benak fikiran untuk bosan dan membenci padamu / akan hal yang telah kamu lakukan pada zaman silammu. Sebaliknya, saya teramat gembira pabila saat meluangkan masa bersamamu. Itulah masa yang saya mahukan, bersama insan tercinta dan berharap awak akan mengubah sikap "menduakan insan". Dan saya rasa, awak telahpun mengubah sikap itu bukan? Kalau boleh saya tidak mahu dan tidak suka sama sekali apabila teman saya berhubung dengan lelaki lain. 

Ada seorang tua, pernah memberitahuku bahawa, untuk mencari pasangan hidup dan mahu ianya berkekalan. Carilah wanita yang setia akan temannya. First, wanita itu tidak berhubung dengan lelaki lain, sekiranya "dia" betul2 mencintai lelakinya dan sebaliknya juga.
Jika wanita itu masih berhubung dengan ex-nya, itu tandanya dia masih mempunyai perasaan pada lelaki tersebut. Second, JANGAN terlalu manjakan wanitamu. Itu apa yang lelaki tua itu cakap dengan saya (saya harap awak TIDAK).

Untuk pengetahuanmu juga, saya telahpun memilih awak sebagai teman hidup / bakal isteri saya dan sangat berharap agar hubungan yang kita jalani sekarang akan kekal hingga ke jinjang pelamin dan seterusnya hingga ke titik noktah hidup. Saya berharap awak tidak akan curang dengan saya dan senantiasa jujur serta tidak menyorokkan apa-apa dari saya kerana sikap jujur boleh menjamin hubungan berpanjangan. Saya sayang & cinta awak kerana awaklah cinta hatiku.  (Forever in ONE)

22/April/2011
Biarpun Jauh
Sayang...
Biarpun kamu jauh di mataku,
Akan ku coba pertaruhkan kerinduan,
Yang tersemat rapi di pelusuk kalbu,
Berkota tanpa kata dan ucapan,
Yang tiada garis penamat rindu.

Sayang...
Biarpun jauh bak langit dan bumi,
Akan ku coba menunggu dirimu,
Yang terus-menerus ke hadapan,
Menjadi sebuah penantian kasih,
Tanpa ada keraguannya lagi.

Sayang...
Biarpun sekarang kita berjauhan,
Ianya sudahpun menjadi bebanan,
Sekadar pengharapan akan dirimu,
Pintamu disisi hingga penghujungnya,
Rindu akan pelukan kasih eratmu,
Biarpun jauh di mataku,
Detiknya pasti hadir di suatu hari.

(Done on April 22, 2011 at 6:58am)


1/June/2011


Would you know my name
If I saw you in the cage
Would it be the same?
If I saw you in the cage

Beyond the the door
You lives in there
Cause I know
You're all mine
Here in my heart

24/July/2011

*Lebarkanlah sayap-sayap cintamu padaku. Terbangkanlah dedaun cinta yang tersemai di taman hati. Bawalah kemari jalur lebar cintamu. Kembangkan segala sayang dan kasih melalui sayap cintamu, akanku terbang dan laluinya bersamanya*  


9/february/2012

Mengenalmu adalah suatu anugerah
Menyakitimu adalah suatu larangan
Mendampingi hidupmu adalah suatu kebahagiaan
Meninggalkanmu adalah suatu kebodohan...  

Tanamlah sebatang pohon cinta
Yang merimbun berdaun kesetian
Berbunga ketulusan pada cinta
Berakar kejujuran pada yang kasih
Siramilah dengan kasih & sayang
Pupuklah dengan kepercayaan
Cinta bukanlah matematik yang bisa dihitung
Cinta bukanlah ekonomi yang kadang untung dan rugi
Cinta adalah perkongsian hidup bersama hanya pada yang di kasih...  





thatsss all .. this, will be in my memory until i die :'( Sadness come when i miss him ~

No comments:

follow here (:

:: My History ::

>
Daisypath Anniversary tickers
>
Daisypath Anniversary tickers
>
Daisypath Happy Birthday tickers
Pucca In Love