:: Hati Terluka ::

Assalamualaikum Peeps :)
Whats up? Lama kan yaya menghilangkan diri.. Bukan ape, almaklumlah cik akak ni sedang mengalami "frusted" yang agak seriuss. Iyela, orang dah single/ keseorangan/ janda Ops, janda ? belum kawen takleh panggil janda, panggil balu takpe. Macam budaaya orang India, bila daah kematian suami akan dipanggil balu. Ye kan ? Hhehe.


Ni bukan gambar balu okay, akak nak jadi muslimah jee (kan Islam) 


Okay, memandangkan umur kita ni semakin meningkat, secara rasminya akak akan tukar cara panggilan dalam ni, ye tidak .. Dah beranjak ke umur 20-an ni rasa tak elok lah kot kalau panggil kau aku kat adik-adik bebelog nii. Kihh Kkihh kihh .


Alhamdulillah syukur kehadrat Ilahi kerana dengan izin-Nya akak masih lagi berada di muka bumi milik-Nya yang kekal abadi ini.. Dengan izin-Nya jugak akak dapat menyirup udara yang segar, dapat  melihat dan jugak mendengar apa yang ada disekeliling akak :) Hmm, Uols nak dengar kisah akak tak ? Haissh, Laii laii laiii (: Akak ni sebenarnya baru je baik dari proses yang macam akak cakap tadi. Haishh, takkan tak baca kot yang kat atas tu ? Pelik-pelik O.o Okay, sebenarnya dalam masa yang agak singkat tu secara rasminya akak da kena hidup bersendirian. Yela, dulu selalu berdua , but now i;m lonely. Apa boleh buat. Itulah, kisah jodoh, hidup  mati semua ditangan Allah ye adik-adik. Akak pada mulanya memang seringkali menyalahkan Allah sebab biarkan semua ni terjadi. Akak hampir-hampir ketandusan waktu tu, malahan akak juga hampir melakukan dosa besar tu dik. Tapi akak sedar, masih ramai yang sayangkan akak dan akak sedar Allah itu lagi maha Penyayang .. Family akak pun sayangkan akak.. Jadi, bila nak buat sikit mende yang tak betul, cepat-cepat bayangan mak, ayah dan adik-adik ada dalam ingatan .Nauzubillah, sebulan lebih akak rasa akak dalam dunia orang lain. Menangis, salahkan diri sendiri, tolak segala takdir yang telah Allah tentukan. Mungkin akak yang salah dalam memilih insan  yang akak kirakan dapat bersama hingga akhir hayat akak .. Tapi itu semua hanyalah angan angan yang tidak membawa erti :( Akak impikan yang dia boleh jadi ketua dalam hidup akak suatu hari nanti. Tapi, bila diduga dengan keadaan gini, memang dia gagal untuk jadi ketua walaupun dalam hidup bakalnya nanti. Akak percaya bahawa dia mungkin bukan yang terbaik untuk akak.. Mungkin Allah sengaja mahu kami berpisah, daripada menyesal di kemudian hari..






Akak buta dengan cinta sampaikan akak lupakan Allah . Secara tak diam, dengan perpisahan ini alhamdulillah akak berjaya mendekatkan diri kepada Allah :) Syukur .. Even hati akak habis parah lukanya, namun Allah , family and semua yang menyokong dan memberi kaunseling serta memberi kata-kata semangat buat akak, akak terhutang budi sangat dengan kamu semua .. Maaf, akak tak boleh jadi orang lain..  Hope, mende ni jadi pengajaran buat akak yang semakin matang dalam menempuhi segala perit hidup ni.. 

Dari 1 sisi pandangan....
Menjadi KESEDIHAN pd kite andai pasangan kite pergi meninggalkan kite terlebih dahulu.........
Tapi dari 1 sisi pandangan yg 1 lagi....
Menjadi KEGEMBIRAAN pd kite andai pasangan kite pergi terlebih dahulu dari kite......
KERANA APA???????????
 
Kerana kite berpeluang MEMAAFKAN segala kesalahan lampau yg pernah PASANGAN kite lakukan pd kite semasa dia hidup sblom ni....Jika kite pergi dahulu,maka tiada lagi peluang utk kite memaafkan pasangan sekirenye kite blom lg memaafkan mereka ketika kite masih ade hayat......HIDUP ni penuh dgn hikmah.....


 hhehe, sedikit kekuatan untuk hari ni.. Next week kelas last. Holiday 1 week.. Then Final Exam . Wish me luck bebeh (:  Bye semua..

No comments:

follow here (:

:: My History ::

>
Daisypath Anniversary tickers
>
Daisypath Anniversary tickers
>
Daisypath Happy Birthday tickers
Pucca In Love