hari yang penuh

story no1


haii , hari nii padat gylaa kot . aku ta dapat nak lelapkan mata aku walaupun untuk 5minit sahaaja . dala kelass "programming application" daa laa ngantuk , even Sir Faiz tuh handsome and maniss  , aku tetap dengan mata aku melayan lecture dea .Act ,1st time tengok Sir Faiz , "perghh , handsome gylaaa mamat nie."
tapi bilaa tiap-2 minggu daa tengokk , alaa . boringg-100x .

















*ehh , apesal kuaa gambar babyy plakk nie ?
hisshh , shhhhh~


aduii , seksaa nya mata  . balik umaa da nak maghrib ,
bukak baju , on lappy , baring atas katil , text ama boyfie kuu dan un9 .
tak laama tu , "azan berkumandang , menandakan masuknya waktu maghrib bagi wilayah persekutuan Kuala Lumpur dan yang sewaktu dengannyaa~" .
aku dengan menahan mata ku yang semakin mengecil niee sambil menguap ntah brape bnyak kali daa aku pun tatao .
aduii , cepatlaa abess waktu maghrib niee.
nak tidurr~


Story no2
urr , Penyakit ULSER aku kembalii .


waduhh ~ kenapaa lah kau selalu jeQ adee uh .
seksaa aku tauu .
kat bawah nie adaa sedikit penerangan tentang penyakit yang sedang meyerang aku sekarang ini ;




Ulser Mulut
Latar belakang
Ulser mulut merupakan luka dalam mulut yang berwarna putih atau kuning yang dikelilingi oleh warna kemerahan dan menyakitkan.
Apakah yang menyebabkan ulser mulut? 
Penyebab sebenar ulser mulut tidak diketahui. Ia mungkin terjadi disebabkan oleh :
  • Stres
  • Perubahan hormon
  • Jangkitan (infeksi)
  • Kekurangan zat makanan
  • Alahan
  • Radioterapi
  • Kimoterapi

Tanda-tanda (simptom)
Tanda-tanda ulser mulut termasuk :
  • Rasa membakar dalam mulut
  • Kesakitan
  • Tidak selesa
  • Hilang selera makan
  • Demam
Berapa lama ulser mulut akan sembuh?
Kesakitan biasanya akan berkurangan dalam tempoh 3-4 hari tetapi ulser akan mengambil masa selama 10-14 hari untuk sembuh.

Perhatian
Dapatkan pemeriksaan di klinik pergigian jika ulser berlanjutan selepas dua minggu untuk memastikan ia bukan lesi kanser dan pra-kanser.

Apa yang boleh anda lakukan?
Untuk melegakan rasa sakit, anda boleh mencuba petua-petua berikut :
  • Gunakan bahan kumuran antiseptik
  • Sapu gel atau krim penahan sakit
  • Kekalkan kebersihan mulut yang baik
  • Makan makanan lembut
  • Elakkan makan makanan panas dan pedas
  • Banyakkan minum air
ahaaakkzz , tu jeQ . yang kat bawah nie plak pic ULSER yang aku amek dari "google"

yang kat atas nie , bese-2 jeQ  . kenaa plak yang kat bawah nie , mau sebulan aku nyaa Ulser nie baek .


mak aiihh , aku pernah kot kenaa yang kat tepi lidah , mau tak nyaa sengau aku nak bercakap .
jangan kan nak cakap , makan + minum pun susaah . aiyaaak .
dengan berkat sabar dan tabah aku untuk berdepan dengan doktor , akhirnyaa selepas 2minggu jumpa doktorr . da baek . end .




Story no3


SABTU ?? : 26/02/11
Ada apaa dengan hari berkenaan ? hari kiamat ? puting beliung ? mak kao nak bersalin ? nenek kao jatuh basikal ? . . . . . bukanlah korang . aku dijemput oleh boyfie ku untuk juin dorang (nik , abang amyr, kak myra , and macek+pacek+anak dea ) makan-2 . haiyakk . . . . sakit kepalaaa waa~
awak , bolee tak if saya tak juin ? bolelaa-2 ~
awak tatao kan perasaan saya cmne skang niee . dupdap-100x/min . hhaha . 


first time kot , aku alami detik sebegini , " GEMURUH" !!
adess , kenaa bertindak niee . bhahahahaa . 


taaa pee . daa , malass nak taip . tidur dulu . papai XXXX

No comments:

follow here (:

:: My History ::

>
Daisypath Anniversary tickers
>
Daisypath Anniversary tickers
>
Daisypath Happy Birthday tickers
Pucca In Love