Pengorbanan yang tiada pengakhiran (!)




Ibu bapa adalah orang yang tersangat lah penting sepanjang hidup asetiap insan yang bernama anak .Tiada mereka , maka tiadalah kita .Tanpa mereka , kita tidak mampu mengenal erti hidup . Mereka banyak berkorban dalam membesarkan kita . kadang-kadang kita tak sedar apa yang ibu bapa kita korbankan untuk membesarkan kita , sebab merekaa tidak menunjukkan apa yang dikorbankan untuk kita . Mereka tanak kita melihat bertapa susahnya mereka dalam membesarkan anak-anak dan tidak mahu menunjukkan betapa peritnyaa menjalani kehidupan sebagai orang susah . 
























 Tapi sampai bila mereka mampu menyembunyikan kepayahan dan kesusahan mereka ? Sampai bilaa ? mereka tidak akan sedar bahawa anak-anak mereka menyaksikan setiap gerak geri merekaa . walaupun bukan 24jam , tapi kepayahan yang ditempuhi jelas terpampang dimuka mereka .  Aku sendiri mempunyai pengalaman dalam menyaksikan bagaimana mak dan ayah aku yang menangiss atas sebab ini . Even dorang menyorok macammanapun , mata mereka tidak boleh menipu  . aku dapat merasakan kesusahan ini kerana keadaan keluarga aku tidak lah se'berada' manapun . Kehidupan kami nie ada kalanya ibarat "kais pagi makan pagi , kais petang makan petang" aku sendiri kadang kala sedih melihat keadaan sebegini , tapi bak kata mak "kitaa haruss tabah dan kuat dalam menjalani ujian dari Allah . " . tapi aku bersyukur dengan apa jua yang Kau berikan kepada aku . Alhamdulillah , dalam kesusahan keluarga aku hidup dalam suasana yang bahagia dan gembira .

aku bukanlah mahukan belas kasihan daripada korang , tapi aku tanak mende nie terjadi kat aku di masa akan datang . ni semua sekadar rujukan untuk generasi aku dimasa mendatang . 

Ya- Allah , aku redha akan dengan segala ketentuan yang telah kau berikan kepada keluarga akuu . Semoga mereka kuat menjalani kehidupan tanpaaa aku dan adikku .
 Amin , ya rabbal alamin ~

No comments:

follow here (:

:: My History ::

>
Daisypath Anniversary tickers
>
Daisypath Anniversary tickers
>
Daisypath Happy Birthday tickers
Pucca In Love